תווי למוצרי מזון

סימון המזון מעביר מידע חשוב והכרחי לצרכנים המיועדים לו. לכן, הרגולטור, הוציא הנחיות שונות מסדירות את התוויות הללו, כאשר ההתייחסות הבולטת היא ת"י 1145. מסגרת זו כוללת מספר הנחיות מחייבות את העסקים המשווקים לצרכנים וקימונאים על פי חוק כגון:

שם מוצר:

שם המוצר תופס מקום מרכזי בסימון מזון. זה לא רק חייב לעמוד בדרישות החוק אלא גם לשדר נומנקלטורה מקובלת המהדהדת עם הצרכנים.

רכיבים:

הבנת הרכב המוצר היא בסיסית. במקרים מסוימים, צרכנים עשויים לנצור תפיסות שגויות לגבי מרכיבים מסוימים, שאסורים מסיבות ספציפיות או מודגשות בכוונה. לפיכך, קיימת שיטה לרישום קפדני של רכיבים. תהליך זה אינו חף ממורכבות, שכן גופים רגולטוריים ומומחים משפטיים עוסקים לעתים קרובות בבדיקה מדוקדקת של רשימות המרכיבים כדי לזהות אי דיוקים, שעלולים להוביל לתביעות ייצוגיות.

מידע כללי:

תוויות מזון הן ערוץ להעברת מידע רלוונטי למטרות מגוונות. מידע זה עשוי להתייחס לבטיחות המוצר, הוראות טיפול, שיקולים אידיאולוגיים או הבטחת נגישות. פרטים כגון הנחיות אחסון, הוראות חימום או טיפול נכון בתהליכי הפשרה והקפאה נכללים בדרך כלל.

תאריך הפקה ותוקף:

כל מוצר, ללא קשר לאופיו, מחויב להציג תאריך ייצור ותוקף. תאריכים אלה משמשים אינדיקטורים חיוניים לטריות ובטיחות המוצר. בעוד שמוצרים מסוימים עומדים בדרישות המחוקק, אחרים חייבים אימות בתוך מתקן הייצור, במקום הסתמכות על גופי רגולציה חיצוניים.

לסיכום, סימון מזון הוא מאמץ רב-גוני, הנשלט על ידי תקנים מחמירים. תהליך פיתוח התוויות חייב להתאים לתקנות הרלוונטיות, להבטיח ציות לחוק ותקשורת צרכנית מדויקת. המומחיות שלנו טמונה ביצירת תוויות העומדות בסטנדרטים הנדרשים, תוך מענה לצרכים הייחודיים של כל קטגוריית מוצר. אנו מבינים את החשיבות של בהירות, דיוק וציות לחוק בהיבט מכריע זה של תעשיית המזון.

Scroll to Top
דילוג לתוכן